Vipavska dolina

Želim prejemati napovednik dogodkov in druge aktualne novice

Nazaj na dogodke

Kultura

Razstava Anje Kranjc: Onkraj vidnega

Anja Kranjc bo predstavila izbor skulptur in zadnjega kiparskega cikla Nevidno vidno in slikarska dela iz serije Utelešanje divjine, ki jih ustvarja vzporedno s kipi od leta 2019.

Primorska avtorica Anja Kranjc, magistrica umetnosti s področja kiparstva, se je v slovenskem prostoru uveljavila kot ustvarjalka z izrazito ekspresivnim likovnim izrazom, ki temelji na raziskovanju človekove primarne biti, njegovih elementarnih čustev in občutij. V svojih zgodnjih kiparskih stvaritvah se je posvečala predvsem refleksiji o temeljnih bivanjskih vprašanjih in cikličnosti časa/narave. V zadnjem kiparskem ciklu z naslovom Nevidno vidno, ki nastaja od leta 2019, pa vizualizira notranjo naravo človeka, njegovo fizično in duhovno telo hkrati.

Razstava bo odprta do 23. 11. 2023.

»V središču avtoričinega zanimanja je prikaz eksistencialne resničnosti telesa – telesa, ki ni podrejeno družbenim normam fizične lepote in moči, ampak prav nasprotno. Na kipih izpostavlja vse tisto, kar ob nekom sama občuti in česar ne vidimo z očmi,« je v besedilu zapisala kuratorica razstave Nataša Kovšca. »Kiparka vsakemu upodobljencu odlije le roke in stopala, medtem ko ostale dele telesa oblikuje ročno iz mavca ali voska.  Njeni kipi so pravzaprav oblikovani kot kolaž, saj vključujejo tudi fotografske portrete in vrsto drugih materialov, predmetov in barv, ki s simbolno govorico označujejo posameznikovo osebnost.«

Osnovna ideja upodabljanja vmesnih stanj, kjer so meje med snovnim in duhovnim zabrisane, prežema tudi avtoričina slikarska dela iz cikla Utelešanje divjine, ki jih ustvarja vzporedno s kipi od leta 2019. Na slikah se vrstijo stilizirani ženski liki in pari, upodobljeni kot krhke, eterične figure v imaginarni, večinoma gozdni ali vodni krajini. »Figuralni liki so popolnoma zliti z drevesi in rastlinjem v enovito celoto, kar avtorica poudari tudi s slikarsko tehniko nanašanja lazurnih barvnih nanosov v več plasteh. S tem namreč jasno ponazori človekovo neločljivo povezanost z naravnim okoljem. Po drugi strani pa je gozdna krajina zgovoren simbol nezavednega, ki po avtoričinih besedah v nas obudi divje, iskreno, duhovno bitje.«

Anja Kranjc svojo »intimno izkušnjo doživljanja človeka in sodobnega sveta prevaja v univerzalno in nas z izvirnim likovnim pristopom opominja na krhkost in minljivost našega obstoja. Tako v svojih kiparskih kot slikarskih ciklih izpostavlja dovzetnost za svet, ki nas obdaja: po eni strani na pomen pristnih medčloveških odnosov in vrednot, ki so temelj zdrave družbe, po drugi strani na vez z naravo. V tem pogledu so njena dela tudi družbeno angažirana, saj predstavljajo diametralno nasprotje potrošništvu, ki nenehno ustvarja želje po novih dobrinah. V času, ko so naša pričakovanja zazrta predvsem v preseganje naravnih omejitev in smo prišli do skrajne točke, ko lahko vse človeško in naravno uničimo,  namigujejo na obrat v notranji svet, k duhovnosti, humanosti, ekologiji.«

Anja Kranjc (1982) je študirala kiparstvo na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer je diplomirala leta 2008 in magistrirala leta 2011 z magistrsko nalogo Medprostor bivanja in razstavo V Belo pri red. prof. Matjažu Počivavšku in doc. dr. Igorju Škamperletu na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Od leta 2005 je imela vrsto samostojnih razstav in je sodelovala na številnih skupinskih razstavah doma in v tujini. Doslej je ustvarila sedem javnih kiparskih postavitev. Za svoje delo je prejela več nominacij in nagrad, med drugimi študentsko Prešernovo nagrado (2006). Njena dela so v javnih (Ministrstvo za zunanje zadeve Republike Slovenije, Mestna galerija Nova Gorica) in zasebnih zbirkah. Poleg kiparstva se ukvarja s slikarstvom, risbo, ilustracijo, keramiko in pedagoškim delom. Je članica DLUL in DLUSP. Živi in dela v Vipavi.

Urnik galerije:
sreda–četrtek: 16.00–19.00
petek: 12.00–16.00
sobota: 10.00–13.00